india varanassi - Reisverslag uit Benares, India van Dana Velde - WaarBenJij.nu india varanassi - Reisverslag uit Benares, India van Dana Velde - WaarBenJij.nu

india varanassi

Blijf op de hoogte en volg Dana

28 September 2014 | India, Benares

Varanassi india
We gingen van pushkar naar varanassi met de nacht trein waarbij tim en ik met 6 anderen in een coupe zaten. We hebben sloten gekocht om de bagage goed vast te binden. Heel raar was dat vrouwen en mannen allemaal in de zelfde coupe lagen. Ik lag helemaal bovenop en onder mij lag tim en daaronder lag een Andere gast. Ookal vond ik het erg spannend en ook wel eng toen ik binnenstapte in onze coupe viel ik wel meteen in slaap. Ik was kapot van alle vroege ochtenden van 4 5 of 6 uur opstaan. De bedden waren erg hard en de kussens ook maar toch heb ik aan een stuk door kunnen slapen 10 uur achter elkaar. Toen we rond een uur of 1 in de middag aankwamen bij het hotel gingen we niet gelijk wat doen maar had je wat tijd voor je zelf. Tim en ik zijn even in het hotel gebleven om op internet te kunnen zodat we wat foto's konden uploaden. Daarna zijn we met een klein groepje de winkelstraat doorgegaan dat was iets verderop dus we gingen heen met van die fietskarren. Ik was mijn creditcard vergeten en tim wAs zijn pincode van zijn creditkaart vergeten. Dus we hebben leuke dingen gezien maar we hebben daar niks gekocht. Ook kwamen we te laat terug want we haddengeen tijd en een gast uit de winkel zei een hele andere tijd zodat we nog genoeg tijd zouden hebben om te kunnen kijken in zijn winkel. Daarna gingen we terug naar het hotel om de rest van de groep op te halen en gingen we weer de stad in. Achter de stad was een heilige rivier waarbij crematies werden gehouden en het as daarna de rivier in werden gegooid. We zijn met een kano langs de crematies gaan varen. De overleden mensen worden op een stapel van hout gelegd en verbrand, je kom sommige lichaamsdelen nog zien. We mochten geen foto's maken omdat dat onbeleefd is voor de familieleden die aan het rauwen zijn. Ik ( Dana) is savonds nog een drankje wezen doen met de reisleider en wat andere reisgenoten. Toen er 2 meiden even weg waren voor 5 min, vroeg ik wat ze deden. Ze waren hun malaria pillen vergeten. Ik schrok me dood en ik zei die heb je in deze omgeving toch niet nodig, daarna reageerde de groepsleider dat het wel nodig was en dat er veel malaria vormt in India en vooral in Nepal naar de plekken waar we heen gaan. Het eerste wat ik deed was tim ,die zich niet zo lekker voelde wakker maken en er zo snel mogelijk voor zorgen dat we die pillen krijgen. We hebben dokters gebeld en gemaild ook familieleden bij betrokken en eindelijk konden we ze via een recept van de dokter de malaria pillen halen. Tim lag heel ziek op bed die dag en ik ben wel 2 activiteiten gaan doen. Het zelfde als de avond ervoor ben ik om half samen met brooke alleen de kano weer in gegaan om de zonsopgang te zien. De rest ging alle,aal niet mee omdat ze wilde uitslapen. Dus brooke en ik hadden de boot voor ons alleen en we hebben prachtige foto's gemaakt en we mocht ook peddelen. Brooke draaide alleen maar rondjes en ik ging goed vooruit dus we dachten allebei dat ik het vet goed kon. Maar helaas de roeier zelf vertelde dat we alleen vooruit gingen omdat we de stroming mee hadden. Dus ik vet balen. Daarna ben ik met wat meerdere groepsleden naar boeddhistische tempels geweest maar daar vond ik vrij weinig aan en door de hitte en te weinig gedronken te hebben kreeg ik weer erge hoofdpijn. Dit keer voelde tim en ik allebei niet zo goed dus zijn we beiden de 3e activiteit niet gaan doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dana

maakt een wereldreis met Tim Visser naar: -Dubai 2 dagen -india 16 dagen -thailand 30 dagen -australie 6 maanden -nieuw zeeland 3 maanden.

Actief sinds 18 Sept. 2014
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 9728

Voorgaande reizen:

08 November 2014 - 08 Mei 2015

Australie (Sydney)

19 September 2014 - 22 December 2014

Dubai

09 Oktober 2014 - 07 November 2014

Thailand backpacken

22 September 2014 - 09 Oktober 2014

India

30 September 2014 - 06 Oktober 2014

Nepal

Landen bezocht: