India (pushkar) - Reisverslag uit Pushkar, India van Dana Velde - WaarBenJij.nu India (pushkar) - Reisverslag uit Pushkar, India van Dana Velde - WaarBenJij.nu

India (pushkar)

Blijf op de hoogte en volg Dana

24 September 2014 | India, Pushkar

Pushkar India

Na de lange shockende rit in de trein , kwamen we aan in pushkar. Het hotel was prachtig met uitzicht op de prachtige bergen. Dit was een heel luxe hotel en we waren erg onder de indruk. Het hotel in Dehli was ook mooi en leuk maar niet bepaald luxe. Foto's volgen nog. Maar zodra we een paar stappen buiten de poort liepen was de luxe er weer af. Alweer veel vuilnis op de straten en dieren die daar van aten. Maar het blijft leuk als je in India bent dat de dieren vooral koeien heilig zijn en voor gaan op de straten. Op hun dooie gemak lopen ze rustig door de ongelofelijke drukke verkeer. We kregen een oriëntatie walk. We gingen het oude gelovige stadje pushkar in. Het meertje midden in pushkar is heilig, rondom het meertje word er gebeden. Wij als groep hebben ons gezuiverd/ geheiligd door een priester, hoe dat ook mag heten. Daarmee hebben we ons opengesteld voor het geloof. Hierbij kregen we een bandje en een gelovige stip op ons hoofd.
De ringen die tim en ik van te voren gekocht hebben heeft ook veel nut gehad. Vooral omdat ik blond haar heb zijn er toch wat mannen die de aandacht vragen. En vragen ze vaak of ik een vriend of man heb. Zodra ik zeg engadged, is het gauw klaar. Rond uur of 5 in de namiddag gingen we Camel rijden. We hebben het ontzettend naar ons zin gehad en we zijn een stuk door de bergen gelopen en hebben allemaal oude hutten gezien waar mensen nogsteeds wonen. Elke keer bleef ik me verbazen over hoe arm het is, maargoed je hebt het ook over een derde wereld land. Na de camelenrit gingen we speciaal Indisch eten bij een van de hutten en kregen we vele mooie voorstellingen te zien. Indische vrouwen die gingen dansen op de Indische manier, en man die ongelofelijk goeie googel trucs deed en ook een man die vuur spuwde. Dit was een van onze eerste avonden in India en ik wist al meteen dat dit een mooie 16 dagen werden. Ook waren we die avond verkleed in Indische kleding daarbij volgen de foto's ook nog. We gingen ongeveer 12 uur naar bed en de volgende dag weer om 4 uur op om de zonsopgang te bekijken op een hoge berg in pushkar waar aan de top een tempel staat. Iedereen dacht; dat doen we wel even. Maar dat was niet zo ik heb nog nooit zoveel trappen op gelopen en we kwamen knal rood en bezweet aan boven op de berg. Maar het was het allemaal waard. Een prachtig uitzicht op de zonsopkomst en het stadje pushkar. Ook kwamen er aapjes naar boven klimmen daarvan staan al een paar mooie foto's op Facebook.