Koh tao thailand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Dana Velde - WaarBenJij.nu Koh tao thailand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Dana Velde - WaarBenJij.nu

Koh tao thailand

Blijf op de hoogte en volg Dana

11 Oktober 2014 | Thailand, Koh Tao

Koh tao Thailand
Toen we aankwamen met de boot om 10 uur sochtends gingen we als eerst ergens ontbijten. We waren positief verrast. We zagen al meteen hoe mooi het eiland was met prachtige licht blauwe zeeën en mooie rotsen. Na het ontbijt moesten we maar eens naar een slaap plek zoeken. Die hadden we ook heel snel gevonden. Aan de overkant van het restaurantje was een bungalow verhuurder. We zouden ongeveer 3 dagen op het eiland blijven, maar dat is uiteindelijk uitgelopen tot 9 dagen. De eerste dag zijn we meteen een scooter gaan huren waarmee we het eiland over gingen. We wisten niet wat we meemaakte. De meeste wegen zijn niet verhard en zijn zo goed als bijna onmogelijk om op te rijden. We zijn een aantal uiteinden van het eiland opgegaan. Ik moetzeggen ik heb veel respect voor tim dat we in die 9 dagen 0 keer gevallen zijn. Er waren stijlen heuvels en scherpe bochten. Alleen heeft ie wel de eerste dag een slang per ongeluk overgereden, die daarna helemaal kronkelend van de pijn de bosjes in ging. Op Facebook zetten we de foto's van de prachtige stranden die er te zien waren op het eiland. Ik kan daar niet meer over zeggen dan dat het prachtig was. We leefde echt in een paradijsje voor 9 dagen wat alleen in je dromen voor kan komen. Savonds aten we een heerlijke Italiaanse pizza. Omdat er zoveel toeristen op het eiland komen hadden ze zelfs een Italiaanse pizza's. Iedereen die mij goed kent weet dat ik gek op kaas ben en echt gelukkig was toen er de 4 soorten kazen pizza op de kaart stond. De volgende dag zijn we weer op een paar stranden geweest, die uiteraard ook prachtig waren. We hadden 2 snorkels gekocht en we zagen de mooiste vissen. Daarna hebben we gelijk ook een onder water camera gekocht, zodat we de mooie vissen vast konden leggen. Ook daarvan staan foto's op Facebook. Ook kunnen we er mee filmen onder water. Nadat we de hele dag gesnorkeld hadden wisten we al heel snel dat we een keertje wilde duiken. Dus dat gingen we doen. Het was super tof dus we besloten al snel om ons duikbrufet te halen, omdat we ook naar Australie gaan waar ook veel mooie duikplekken zijn. We kregen bij deze cursus ook gratis slaapplekkem. Dus we gingen onze bugelow uit, wat ik persoonlijk beetje jammer vond omdat ik gedag moest zeggen tegen me beste vrienden de salamanders. Om je duikbrufet te halen kregen we een boek mee naar huis waar we huiswerk voor moesten maken. We kregen de laatste dag een examen dus we moesten zelfs nog beetje leren in onze vakantie. In totaal moesten we 5 duiken doen in 4 dagen. Daarbij hebben we geleerd hoe we onze duikset in elkaar moesten zetten en wat we moesten in nood als je lucht in de tank op is enzo bladibladibla. Maargoed we zijn dus geslaagd. Omdat tim skelettentenen heeft kreeg hij door de vinnen heel veel blaren op zijn tenen. Dus hij heeft nu eigen vinnen.
Ik heb ook erg genoten van de winkeltjes die op het eiland waren. Ik heb 2 mooie nieuwe shirtjes en een lange jurk. Onze backpacken beginnen net even iets te vol aan het worden. Zodra we in Australie aankomen sturen we een groot paket op naar huis. We hebben weinig met thuis contact gehad omdat we het ontzettend naar ons zin hebben gehad dus bij deze zet ik weer nieuwe berichten op de site. Foto's op Facebook heb ik nog geen tijd voor gehad ik hoop binnenkort het er op te zetten. Ook hebben tim en ik een tattoo laten zetten. Ja paps en mams een tattoo. Ik durf het bijna niet te zeggen omdat ik denk dat jullie er niet blij mee zullen zijn dat we het in Thailand hebben laten zetten. Maar wees gerust we zijn er 2 dagen achter elkaar langs geweest en we hebben gezien hoe ze daar te werk gaan. Ook werkte een Nederlandse gast daar. Iedereen kreeg na zijn tattoo zijn bamboo stokjes met naald mee naar huis. Ook konden we zien dat de naalden uit nieuwe verpakking kwamen en verhit werden. Onze tattoos zijn niet met een machine gemaakt maar met een bamboe stick met een naald er in waarbij ze uit de losse hand de naald in onze huid prikten. Foto's volgen nog wel. Nu zitten we in de boot opweg naar het volgende eiland koh pangnan.

• 20 Oktober 2014 - 18:39

Alexandra:

Ha die Tim en Dana,

Wat klinkt het allemaal fantastisch wat jullie doen. Je zou er jaloers op worden. Leuk ook jullie verhalen te lezen. Heel veel plezier op Kao Pangnan, ook zo'n paradijs op aarde.... Geniet ervan!

Lieve groet,
    Alexandra

• 20 Oktober 2014 - 21:13

Wim:

Lieve Dana en Tim, ik ben blij dat jullie het zo naar je zin hebben. Je tattoo heb ik al gezien en is best mooi hoor meis! Geniet van het volgende eiland en ga maar lekker veel de zee in. Ik kijk uit naar de foto's. Kus paps.

• 20 Oktober 2014 - 23:32

Maaike:

Wat een heerlijk verslag van je Dana.We lezen het met veel plezier.
    Kunnen nu ook een kleine voorstelling maken wat jullie zoal doen,niet te geloven klinkt zalig we vinden het geweldig zoals jullie de wereld verkennen.
    Zal wel een vrij gevoel zijn heerlijk samen duiken en ook nog jullie brevet te halen ben trots schatten,we wachten de foto's af.Wij wensen jullie veel plezier.en dikke kus van papa mama carina en jesse.

• 22 Oktober 2014 - 17:51

G.Wolsink:

Hallo kids Wat zullen jullie genieten.Oma houdt niet van tattoo,maar denk dat dit wel heel mooi is. En ook heel speciaal. Opa zei net dat hij ook in die zelfde omgeving geweest is,maar dan werken. Nu maar lekker verder genieten. Dikke tuuuuut Opa en Oma.