Nepal (chitwan national park) - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Dana Velde - WaarBenJij.nu Nepal (chitwan national park) - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Dana Velde - WaarBenJij.nu

Nepal (chitwan national park)

Blijf op de hoogte en volg Dana

01 Oktober 2014 | Nepal, Kathmandu

Chitwan national park Nepal.
Tim ik keken er zo erg naar uit naar dit national park. Toen we aankwamen ging iedereen op WiFi maar wij hadden zoiets van wij wandelen alvast één rondje. Toen was het al meteen raak want we zagen een krokodil in de rivier. Savonds hebben we weer gezellig met iedereen een drankje gedaan. De volgende dag gingen we kanoën precies in de zelfde rivier waar we ook de krokodillen zagen. Wat best wel eng was dat de kanoe maar 5 cm boven het water kwam. Dus al zal er een krokodil langs zwemmen zou je oog in oog met de krokodil zijn. Uiteindelijk hebben we alleen kleine krokodillen gezien aan de zeiknat ik weet niet meer hoe deze soort heette. Wel weet ik dat deze het gevaarlijkst was voor mensen om tegen te komen. Toen we klaar waren met kanoën ging we via de jungle terug. De reisleider vertelde ons alle dingen die je moest doen als je een nijlpaard, olifant, tijger of krokodil zou tegenkomen. Hier schrok iedereen best wel erg van dat je toch niet helemaal veilig bent en een klein risico loopt. Nou uiteindelijk hebben we alleen maar wilde zweinen, bambi's en verschillende soorten vogels gezien. Ik maakte het meest zorgen over alle wilde dieren die me aan konden vallen en uiteindelijk heeft een beest me aangevallen. Ja ja een bij !! Er kwam iemand te dicht bij de beien hol en een bij was erg boos en kwam rechtstreeks op me af. Het eerst wat de reisleider zei was dat deze bijen erg gevaarlijk tot wel dodelijk zijn. Ik doodsbang natuurlijk ik zag me alweer in het ziekenhuis liggen Ofzo. Zegt ie 1 minuut later dat het een grapje is, wat een lul !! We kwamen terug en we gingen meteen de volgende activiteit doen. Een olifant badderen. Iedereen was erg enthousiast en we konden niet wachten om de olifant te helpen met wassen, maar toen we aankwamen was het een heel ander verhaal. Olifanten werden geprikt met ijzeren pinnen en hard geslagen met stokken. We vonden dit allemaal heel erg en we zijn daarom niet op de rug van de olifant gaan zitten. Door onze geschrokken gezichten stopten de mensen gelijk met slaan en prikken. Tim ging naar ze toe en vroeg of de olifant neergelegd kon worden in het water zodat hij en twee andere meiden hem gewoon echt schoon kon maken. Ik heb dit niet gedaan omdat als ik het water in zou gaan niks onder voeten kon zien in het water endat vind ik gewoon eng. Ik heb wel heel veel mooie foto's kunnen maken. De volgende groep kwam aan en wij bleven even wachten hoe het er aan toe zou gaan als we er op hadden gezeten. De olifant werd geprikt met een ijzeren pin en spuwde water met zijn slurf over de mensen heen. Dus elke keer als hij pijn voelde moest hij dat doen. Inplaats van met voeding te sturen schreeuwen en doen ze de olifanten pijn. Ook was het niet zo dat alle olifanten gebadderd werden , nee een olifant stond daar de hele dag als een attractie, te wachten totdat de volgende groep kwam. Dit had niks met olifanten badderen te maken maar een attractie voor de toeristen. Toen we genoeg gezien hadden liepen we terug naar ons hotel. We zagen alleen maar ergere dingen. Olifanten werden aan hun voeten vastgebonden achter elkaar totdat er weer een groep aankwam voor olifant safari. De olifanten konden letterlijk geen stap verzetten. En weer hoorden we geschreeuw en slagen van stokken tegen de olifant. We waren hier zo erg van geschrokken dat toen we terug kwamen in het hotel gelijk de olifanten safari afzeiden. Want op de manier waarop ze behandeld werden wilden wij niks meer met die personen te maken hebben. Rond een uur of half 2 gingen we de jeep safari door de jungle doen. Eerst racende we hard door de straten met de wind in onze haren en daarna gingen we de jungle in. Ook hier hebben we niet veel gezien. Maar toch was het gevoel dat je er was gewoon super leuk. Ook stopte ze vaak de jeep en gingen we stukjes lopen. Elke keer vond ik dit toch erg spannend en was ik weer blij als we veilig in de jeep zaten. Na een hele lange dag ging raja voor ons Indisch koken. Dit was heel erg lekker. Tim ging daarna naar bed en ik ben weer een drankje wezen doen met de groep.

  • 20 Oktober 2014 - 21:03

    Wim:

    Nou meis, dat viel dus tegen met die olifanten. Jammer dat die lui zo met die mooie beesten omgaan. Volgens mij moet je een olifant niet kwaad maken, dus lopen ze best risico met dat gedrag. Goed dat jullie hadden afgezegd. XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Nepal

..

Recente Reisverslagen:

04 Oktober 2014

Kathmandu nepal

01 Oktober 2014

Nepal (chitwan national park)

30 September 2014

Pokhara Nepal
Dana

maakt een wereldreis met Tim Visser naar: -Dubai 2 dagen -india 16 dagen -thailand 30 dagen -australie 6 maanden -nieuw zeeland 3 maanden.

Actief sinds 18 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1512
Totaal aantal bezoekers 9699

Voorgaande reizen:

08 November 2014 - 08 Mei 2015

Australie (Sydney)

19 September 2014 - 22 December 2014

Dubai

09 Oktober 2014 - 07 November 2014

Thailand backpacken

22 September 2014 - 09 Oktober 2014

India

30 September 2014 - 06 Oktober 2014

Nepal

Landen bezocht: